Jeżeli zadajesz sobie pytanie – od czego powinienem zacząć działanie w MLM? to trafiłeś na genialny materiał dla Ciebie. Dzięki „1 LEKCJI” odnajdziesz początek tak zwanej nitki do kłębka. Pokażę Ci jak wpleść robienie podstawowego kroku jakim jest stworzenie “listy 100 osób” z natychmiastowym, konstruktywnym działaniem, dzięki któremu zaczniesz zarabiać pieniądze i nabierać pewności siebie. A tym samym poczujesz Twoją moc budowania Twojej sieci w MLM.

Zaczynamy od sprecyzowania Twojego REALNEGO CELU, który osiągniesz w 30 dni.

CO TO JEST CEL?

CEL – jeden, konkretny obiekt, do którego się dąży.

Pamiętaj, CEL, który sobie wyznaczysz, to ma być CEL MINIMALNY, gdyż dopiero uczysz się działać, jesteś jak niemowlę, które chce wstać i zacząć stawiać pierwsze kroki. Teraz będziesz BARDZO POWOLI uczyć się wstawać, ale jak już staniesz na nogi i nauczysz się chodzić, to wtedy będziesz biec po wszystko, co tylko Ty możesz osiągnąć.

Twój pierwszy cel ma być celem sprzedażowym, NIE REKRUTACYJNYM, gdyż na tym etapie uczysz się sprzedawać i nabierasz doświadczenia, jakie techniki i sposoby działają w Twoim przypadku. Właśnie dzięki tym doświadczeniom w działaniu pewnego dnia staniesz się NAJLEPSZYM LIDEREM NA ŚWIECIE.

 

Wyznacz sobie cel, z którym czujesz się pewnie. Nie zwracaj uwagi na to, co sugerują Ci inni. To ma być Twój cel, który, wierzysz w to głęboko, jesteś w stanie osiągnąć. Na przykład, jeżeli przez ostatnie 3 miesiące zarobiłeś 270 zł miesięcznie w Twoim MLM , to ustal sobie cel o mniej więcej 10% wyższy, a mianowicie 300 zł (kwoty są przypadkowe, dlatego nie sugeruj się nimi, a już absolutnie nie licz roboczogodziny). Jeżeli są to Twoje pierwsze kroki, to załóż sobie takie minimum, z którym będzie Ci wygodnie, i pamiętaj, że gdy osiągniesz to, co założyłeś wcześniej, zawsze możesz zrobić jeszcze coś, co ja nazywam „ask for more”, czyli „chciej więcej”, i podnieść sobie miesięczną poprzeczkę. Cel wyznacz sobie do zrealizowania w miesiąc. Najlepiej od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca.

Kolejną ważną informacją będzie, w ile godzin chcesz ten cel osiągnąć. Zastanów się, ile czasu każdego dnia będziesz mógł poświęcić na pracę. Bądź realistą. Zastanów się, zanim napiszesz na kartce, ile godzin możesz dziennie działać. Oczywiście w jeden dzień będziesz pracować więcej, w inny mniej, ale tworząc sobie ramy czasowe, łatwiej będzie Ci zaplanować sobie pracę.

Teraz pokażę Ci na przykładzie, jak pracować nad celem.

JAK OPRACOWAĆ I ROZŁOŻYĆ CEL NA ETAPY?

JAKI JEST MÓJ CEL NA 30 DNI?

W 30 dni zarobię 300 zł

ILE CZASU DZIENNIE BĘDĘ POŚWIĘCAĆ, ABY ZAROBIĆ 300 ZŁ W 30 DNI?

Aby zarobić 300 zł w 30 dni, każdego dnia będę pracować 4 godziny.

W JAKI SPOSÓB TO ZROBIĘ?

Będę sprzedawać KWIATY.

W JAKI SPOSÓB BĘDĘ SPRZEDAWAĆ KWIATY?

Będę sprzedawać KWIATY online przez platformę fb.

KOMU BĘDĘ SPRZEDAWAĆ KWIATY PRZEZ PLATFORMĘ FB?

 Będę sprzedawać KWIATY online przez platformę fb osobom, których absolutnie nie znam.

JAK OSIĄGNĘ CEL 300 ZŁ W 30 DNI, SPRZEDAJĄC KWIATY ONLINE PRZEZ 4 GODZINY DZIENNIE?

W 30 dni zarobię 300 zł, pracując online przez platformę fb 4 godziny dziennie i sprzedając kwiaty w systemie:

  • 30 róż po 10 zł za sztukę

lub

  • 20 róż po 10 zł za sztukę plus 20 piwonii po 5 zł za sztukę

lub

  • 10 róż po 10 zł za sztukę plus 10 piwonii po 5 zł za sztukę plus 50 stokrotek po 3 zł za sztukę

lub

  • 10 róż po 10 zł za sztukę plus 10 piwonii za 5 zł za sztukę plus 50 stokrotek po 3 zł za sztukę

i tak dalej. Jeżeli w czasie pracy zmieniają się kombinacje kwiatów, to zmieniasz te założenia, bo możesz sprzedać np. 15 róż i wtedy założenie sprzedaży kwiatów ulegnie automatycznej zmianie. Pamiętaj, zrób sobie takie kombinacje konkretnych produktów, ponieważ w ten sposób otwierasz swoją głowę na sposoby promowania i sprzedawania, a także robisz konkretną listę, na bazie której będziesz później działać.

Jako pierwszy produkt wybieramy róże, ponieważ są one najdroższe i sprzedanie ich najszybciej pozwoli Ci osiągnąć założony zysk. Oczywiście, istnieje możliwość, że sprzedasz je w tydzień, wtedy wyznaczysz sobie następne wyzwanie 🙂 na kolejne dni miesiąca. Nigdy nie spoczywamy na laurach. Zawsze umiejętnie podnosimy sobie poprzeczkę.

Na tym etapie, jeżeli masz doświadczenie w sprzedaży i wiesz, jakie produkty umiesz sprzedawać, skupiasz się na nich. Jeżeli nie masz doświadczenia w sprzedaży i to są Twoje pierwsze kroki, to wybierasz produkty, które znasz i lubisz, z portfolio Twojej firmy. Zawsze zaczynamy od tego, co znamy i lubimy, bo łatwiej jest nam pokazać benefity tego produktu. O tym, jak konstruktywnie podnosić sobie poprzeczkę, opowiem w LEKCJI nr 5.

To, co zalecam Ci teraz, to powolne działania i obserwowanie, CO DZIAŁA U CIEBIE. Skup się na stworzeniu własnego systemu działania, który będzie SUPEREFEKTYWNY, i który Ty będziesz DUPLIKOWAĆ, zmieniając tylko pewne partie, tak jak będziesz zmieniać wiadomości kierowane do osób kupujących piwonie, bazując na wiadomości wysyłanej do osób, które kupują róże.

W JAKI SPOSÓB SPRZEDAM KWIATY ZA 300 ZŁ W 30 DNI ONLINE?

Przechodzimy do stworzenia planu działania. Wiemy już, że w ciągu 30 dni chcesz sprzedać kwiaty za 300 zł, chcesz to zrobić online i masz już ustalone, jakie kombinacje kwiatowe dadzą Ci upragnioną kwotę.

USTAL CEL NA 30 DNI. Następnie podziel go na 7-dniowe etapy.

1. Co osiągniesz od 1 do 7 dnia Twojego działania?

2. Co osiągniesz od 7 do 14 dnia Twojego działania?

3. Co osiągniesz od 14 do 21 dnia Twojego działania? 

4. Co osiągniesz od 21 do 30 dnia Twojego działania?

JAK ZROBIĆ TYGODNIOWY PLAN DZIAŁANIA?

Przede wszystkim robimy założenia finansowe. Skoro kwotę 300 zł mamy zarobić w 4 tygodnie, to oznacza, że musimy zarabiać 75 zł tygodniowo. Dlatego ustalamy plan, jak zarobić 75 zł w tygodniu. Zakładamy, że pracujemy 6 dni, a siódmy dzień zostaje nam na podsumowania całego tygodnia i wyciągnięcie wniosków. 

 

Proponuję zacząć od róż, mimo że są najdroższe, a to dlatego, że najszybciej dzięki nim zarobisz żądaną kwotę. Wobec tego zakładamy, że musimy ich sprzedać 8 sztuk, co da nam 80 zł.

Oczywiście, ten plan jest indywidualny i jeśli najlepiej czujesz się sprzedając stokrotki, to zacznij od nich. Do pułapu róż dojdziesz wraz z nabieraniem doświadczenia i wiary we własne możliwości. Pamiętaj, bądź dla siebie dobry i wyznaczaj sobie realne cele, dlatego jeżeli czujesz się lepiej, zaczynając od małych kwot, zacznij od stokrotek. Pamiętaj, wybierz ten produkt, z którym Ty czujesz się superkomfortowo. Z ekonomicznego punktu widzenia warto zacząć od najdroższych róż, bo sprzedając je jako pierwsze, masz największe szanse wypracowania kwoty, którą założyłeś, a ze względu na cenę ich na sprzedaż możesz potrzebować więcej czasu aniżeli na sprzedaż dużo tańszych stokrotek. To wszystko jest bardzo indywidualne i najważniejsze jest, abyś w pierwszej kolejności znalazł produkt, z którym dobrze się czujesz, ponieważ właśnie to zbuduje Twoją siłę. Obserwujący indywidualne MLM zawsze sugerują, by rozpocząć pracę od sprzedaży najtańszego produktu, którego na dodatek używają „wszyscy”.To od niego warto zacząć, bo nie musisz się mocno zastanawiać nad grupą docelową. Dlatego zobacz, jaki produkt sugeruje Ci Twój MLM, i od niego zacznij. Chyba, że masz produkt, z którym świetnie się czujesz – wtedy zaczynasz od niego.

W JAKI SPOSÓB ZROBIĆ DZIENNY PLAN DZIAŁANIA?

Wracamy do ustalenia, że pracując 4 godziny dziennie przez 30 dni, sprzedasz kwiaty za 300 zł. Jak to zaplanować? Zacznijmy od pierwszego tygodnia.

TYDZIEŃ pierwszy, od 1 do 7 dnia

  1. W pierwszym tygodniu tworzę listę tak zwanych 100 osób*, które kupują róże (osoby, które kupują róże, to jest grupa docelowa – omówimy to w LEKCJI nr 2), do tych osób piszę wiadomość (nazywamy ją wiadomością A) i zaczynam się z nimi kontaktować. Osobom chcącym kupić – sprzedaję i robię tabelkę exelu (statystyki – LEKCJA nr 3). W pierwszej kolumnie tabeli zapisuję, ile wiadomości wysłałem, w drugiej – ile osób odpisało na nie, a w trzeciej – ile róż sprzedałem za pomocą wiadomości A.

CEL TEGO TYGODNIA TO ZAROBIĆ MINIMUM 75 zł

PONIEDZIAŁEK:

  • zaczynam od zrobienia tak zwanej listy 100 osób, które kupują róże. (Skoncentruj się na osobach kupujących róże, a nie np. na osobach lubiących róże, gdyż to jest inna grupa docelowa i osoby lubiące róże nie zawsze kupują róże, czyli są to osoby, w które musisz włożyć więcej pracy.)
  • piszę wiadomość skierowaną do osób kupujących róże (wiadomość A)*
  • wysyłam wiadomość do pierwszych 35 osób
  • odpowiadam osobom, które przysłały odpowiedź. Zamykam pierwszą transakcję sprzedaży 2 róż*
  • robię tabelę exel, do której będę wpisywać statystyki

WTOREK

  • wysyłam 2 róże pierwszym klientom
  • najważniejsze są odpowiedzi, więc zajmuję się odpisywaniem osobom, które zainteresowała moja wiadomość
  • kontynuuję „listę 100 osób”
  • wysyłam wiadomości do kolejnych 10 osób z mojej listy
  • uzupełniam statystyki

      Dziś otrzymałem wpłatę za róże, pieniądze są na moim koncie. Transakcję uważam zatem za zamkniętą. Wypracowałem 20 zł z tygodniowego założenia 75 zł.

      ŚRODA

      • odpowiadam na wiadomości 
      • zamykam kolejne 2 transakcje na 4 róże
      • kontynuuję „listę 100 osób”
      • dopracowuję moją wiadomość A, aby jeszcze lepiej działała
      • wysyłam wiadomości do kolejnych 12 osób z mojej listy
      • uzupełniam statystyki

      CZWARTEK

      • dziś moi klienci otrzymali róże, kontaktuję się z nimi, aby upewnić się, że róże szczęśliwie dotarły, a oni są zadowoleni – proszę ich o feedback*, czyli coś, co pomoże mi w mojej sprzedaży, np. post na ich facebooku z podpisem, skąd pochodzą ich kwiaty, a sam udostępniam ich post w moich social mediach
      • odpowiadam na wiadomości
      • kontynuuję „listę 100 osób”
      • wysyłam wiadomości do 10 osób
      • uzupełniam statystyki

      Dziś otrzymałem wpłatę za róże, pieniądze są na moim koncie. Transakcję uważam zatem za zamkniętą. Wypracowałem 40 zł z tygodniowego założenia 75 zł.

      PIĄTEK

      • wysyłam róże kolejnym klientom
      • odpowiadam na wiadomości od osób z listy, które piszą lub dzwonią
      • zamykam transakcje na 2 róże
      • kontynuuję „listę 100 osób”
      • wysyłam wiadomość do kolejnych 10 osób
      • uzupełniam statystyki
      • zamykam dwie transakcje na 2 róże

      SOBOTA 

      • dziś kolejna tura moich klientów otrzymała róże, kontaktuję się z nimi, aby upewnić się, że róże szczęśliwie dotarły, a oni są zadowoleni i chętnie mnie polecą – proszę ich o feedback, czyli coś, co pomoże mi w mojej sprzedaży, np. post na ich facebooku z podpisaniem, skąd pochodzą ich kwiaty, a sam udostępniam ich post w moich social mediach
      • odpowiadam na wiadomości 
      • kontynuuję „listę 100 osób”
      • wysyłam wiadomość do kolejnych 12 osób
      • uzupełniam statystyki

      Dziś otrzymałem wpłatę za róże (poprosiłem o dowód wpłaty), pieniądze są na moim koncie. Transakcję uważam zatem za zamkniętą. Wypracowałem 20 zł z tygodniowego założenia 75 zł.

      NIEDZIELA 

      • dzień wniosków, jakie należy wyciągnąć z wykonanej pracy na podstawie analizy statystyk ze zrobionych w exelu tabel. Co najlepiej zadziałało i dlaczego? Co zrobię inaczej? 

      PODSUMOWANIE TYGODNIA: Na założone na ten tydzień 75 zł zarobiłem 80 zł

      * „tak zwana lista 100 osób, które…” – to pierwszy krok w każdym MLM.
      Należy ją zrobić w exelu: spisuj osoby i spisuj ich charakterystykę, tak
      abyś przeglądając tę listę, wiedział, kto czym jest zainteresowany.
      Dogłębnie omówimy ten temat w LEKCJI nr 2 poświęconej grupom docelowym.
      Listę tę robi się powoli, czyli spisujesz pierwsze osoby, które przyszły
      Ci do głowy, a następnie kontaktujesz się z nimi. Absolutnie nie
      poświęcasz całych dni na skompletowanie listy. Każdego dnia dopisujesz
      tylko kilka nowych kontaktów.

      *Wszystko o grupach docelowych znajduje się w LEKCJI nr 2 – omówimy, co to są grupy docelowe, czym się różnią i jak je tworzyć.

      *Jak budować wiadomości – to temat LEKCJI nr 3

      *Feedback – to informacja zwrotna, jaką otrzymujemy, między innymi, od klienta, który dokonuje oceny naszych działań.

      TYDZIEŃ drugi, od 7 do 14 dnia

      CEL TEGO TYGODNIA TO ZAROBIĆ MINIMUM 75 zł

      W drugim tygodniu sprzedaję osobom, z którymi skontaktowałem się w pierwszym tygodniu, uzupełniam listę osób kupujących róże, wysyłam do nich wiadomości, zaczynam robić listę osób kupujących piwonie, piszę wiadomość do osób kupujących piwonie (wiadomość B, która może być stworzona na przynoszącej mi już wyniki wiadomości A), zaczynam wysyłać wiadomości do osób, które kupują piwonie, zaczynam sprzedawać piwonie – i do wcześniej stworzonej tabeli dopisuję rubrykę taką samą, jak dla wiadomości A, tylko zamiast „róże” wpisuję „piwonie” i uzupełniam ją danymi otrzymanymi dzięki wiadomości B. 

      PONIEDZIAŁEK

      • odpowiadam na wiadomości i telefony od osób, które zgłaszają się do mnie w sprawie kupna róż na skutek mojego z nimi kontaktu w zeszłym tygodniu
      • wpisuję kolejne osoby na „listę 100 osób”, które kupują róże
      • zaczynam od zrobienia „listy 100 osób”, które kupują piwonie. (Cały czas koncentruję się na osobach, które kupują, a nie na osobach, które lubią. Moja grupa docelowa na tym etapie w przypadku wszystkich kwiatów to kupujący.) Piszę wiadomość skierowaną do osób kupujących piwonie (wiadomość B)*
      • wysyłam wiadomość zarówno do kupujących róże (20 wiadomości – wysyłam więcej wiadomości, gdyż zadowoleni klienci podali mi kontakty do swoich znajomych), jak i do kupujących piwonie (7 wiadomości – dopiero zaczynam poszukiwania) 
      • odpowiadam osobom, które przysłały odpowiedź. Zamykam pierwszą w tym tygodniu  transakcję sprzedaży 1 róży i 1 piwonii
      • wpadam na pomysł sprawdzenia na fb wszystkich, którzy będą mieli urodziny w przyszłym tygodniu (w przyszłym tygodniu, bo zdaję sobie sprawę, że kontakt i znalezienie osób chętnych na kupno kwiatów będzie czasochłonne) 
      • uzupełniam statystyki i dodaję tabelę dotyczącą piwonii

       

      WTOREK

      • otrzymuję przelew za kwiaty i wysyłam kwiaty – 1 róża i 1 piwonia
      • odpowiadam na wiadomości i telefony od osób, które do mnie piszą w sprawie zakupu róż i piwonii
      • wpisuję kolejne osoby na „listę 100 osób”, które kupują róże i piwonie
      • wysyłam wiadomość zarówno do kupujących róże (10 wiadomości), jak i do kupujących piwonie (5 wiadomości) 
      • piszę wiadomość F do przyjaciół solenizantów w następny tygodniu i wysyłam do 15 osób
      • uzupełniam statystyki
      • dziś otrzymałem wpłatę za różę i piwonię, pieniądze są na moim koncie. Transakcję uważam zatem za zamkniętą. Wypracowałem 15 zł z tygodniowego założenia 75 zł.

       

      ŚRODA 

      • cały dzień odpowiadam na wiadomości
      • uzupełniam statystyki 

      CZWARTEK

      • dziś moi klienci otrzymali zamówione różę i piwonię. Kontaktuję się z nimi, aby upewnić się, że kwiaty szczęśliwie dotarły, a oni są zadowoleni – proszę ich o feedback, post na ich facebooku z podpisem, skąd pochodzą ich kwiaty, a sam udostępniam ich post w moich social mediach
      • mam zamówienie na 5 piwonii
      • wpisuję kolejne osoby na „listę 100 osób”, które kupują róże i piwonie
      • wysyłam wiadomość zarówno do kupujących róże (10 wiadomości), jak i do kupujących piwonie (5 wiadomości) 
      • piszę nową wiadomość (wiadomość F) do przyjaciół solenizantów w następnym tygodniu i wysyłam do 10 osób
      • uzupełniam statystyki 

      PIĄTEK

      • wpisuję kolejne osoby na „listę 100 osób”, które kupują róże i piwonie
      • wysyłam wiadomość zarówno do kupujących róże (15 wiadomości), jak i do kupujących piwonie (10 wiadomości) i 20 wiadomość do znajomych solenizantów następnego tygodnia (wiadomość F)
      • uzupełniam statystyki 

      SOBOTA

      • ponawiam kontakt do osoby, która zamówiła 5 piwonii w czwartek; brak odpowiedzi
      • wpisuję kolejne osoby na „listę 100 osób”, które kupują róże i piwonie
      • wysyłam wiadomość zarówno do kupujących róże (15 wiadomości), jak i do kupujących piwonie (10 wiadomości) i 20 wiadomości do znajomych solenizantów w następnym tygodniu (wiadomość F)
      • uzupełniam statystyki 

      NIEDZIELA

      • dostaję zamówienie na urodzinowy bukiet 5 róż z potwierdzeniem wpłaty

      WNIOSKI

      Zamykanie transakcji zabiera mi bardzo dużo czasu, nie mogę wysyłać wtedy dużo wiadomości, bo nie radzę sobie z odpowiadaniem. Na założone na ten tydzień 75 zł zarobiłem 65 zł. Za dwa tygodnie mojej pracy mam 80 + 65 = 145 zł

       

      *Najważniejszym punktem Twojej pracy jest natychmiastowe odpowiadanie osobie zainteresowanej. Nikt nie lubi czekać, a szczególnie klient zainteresowany zakupem. Jeżeli chcesz sprawnie zamknąć transakcję, już na początku zaplanuj sobie, że na wiadomości będziesz odpowiadać cały dzień.

      TYDZIEŃ trzeci, od 14 do 21 dnia

      CEL TEGO TYGODNIA TO ZAROBIĆ MINIMUM 80 zł

      W trzecim tygodniu

      CEL TEGO TYGODNIA TO ZAROBIĆ MINIMUM 80 ZŁ, a to dlatego, że w poprzednim zarobiłem 65 zł, a nie tak jak planowałem na początku miesiąca 75 zł

      W trzecim tygodniu uzupełniam listę osób kupujących róże i piwonie, sprzedaję osobom, z którymi skontaktowałem się w pierwszym i drugim tygodniu zarówno w kwestii róż, jak i piwonii. Postanawiam dołożyć stokrotki do mojej oferty kwiatowej. Piszę wiadomość do osób kupujących stokrotki (wiadomość C, którą tworzę na bazie świetnie działającej wiadomości A i B), zaczynam wysyłać wiadomości do osób, które kupują stokrotki, zaczynam sprzedawać stokrotki – i do wcześniej stworzonej tabelki dopisuję rubrykę dotyczącą stokrotek, czyli wiadomości C. Ponownie kontaktuję się z osobami, które kupiły kwiaty w pierwszym tygodniu, gdyż ich kwiaty już zwiędły i pewnie potrzebują nowych.

      Zaczyna mi brakować osób, które kupują róże, dlatego DOKŁADAM DZIAŁANIA REKLAMOWE – wkładam post z różami na facebooku* i obserwuję osoby, które polubiły post. 

      Następnie tworzę nową wiadomość (wiadomość D, która jest inna niż A, B i C) i wysyłam ją do tych osób, które polubiły post z różami. Do wcześniej stworzonej tabeli dopisuję rubrykę, ile osób zainteresowało się postem, ile osób napisało do mnie, wyrażając chęć zakupu kwiatów, a do ilu napisałem ja, ilu osobom sprzedałem kwiaty dzięki wstawionemu postowi. Ponownie kontaktuję się z osobami, które kupiły kwiaty w drugim tygodniu, gdyż ich kwiaty już zwiędły i pewnie potrzebują nowych.

      PONIEDZIAŁEK

      • wysyłam urodzinowy bukiet
      • osoba, która zamówiła 5 piwonii w zeszłym tygodniu, nie odpowiada na moje wiadomości – zostawiam ją
      • kontaktuję się z osobami z pierwszego tygodnia w celu złożenia nowego zamówienia
      • kompletuję „listę 100 osób” zarówno dla róż, jak i dla piwonii oraz dla solenizantów i dokładam osoby kupujące stokrotki
      • publikuję post na facebooku 
      • uzupełniam statystyki 

        WTOREK

        • osoba, która kupiła u mnie kwiaty w pierwszym tygodniu, składa zamówienie na 3 róże
        • piszę wiadomości do osób, które polubiły mój post na facebooku lub zostawiły komentarz, i oferuję im moje usługi
        • piszę wiadomości do osób z „listy 100 osób” w trzech kategoriach: róże – 10 (wiadomość A), piwonie – 10 (wiadomoś B), stokrotki – 5 (wiadomość C), oraz do zamawiających bukiety dla solenizantów – 10 (wiadomość F)
        • odpowiadam na wiadomości
        • uzupełniam statystyki 

        ŚRODA 

        • solenizant wczoraj otrzymał kwiaty, dziś dzwonię do ofiarodawcy, aby zareklamować swoje usługi na przyszłość – zadowolony ofiarodawca składa zamówienie na 5 stokrotek
        • jedna osoba, która polubiła facebookowy post, gdy się do niej zgłosiłem, zamówiła 5 stokrotek
        • dostaję przelew za 3 róże i wysyłam zamówienie
        • prowadzę rozmowy z osobami, z którymi jestem już w kontakcie
        • uzupełniam statystyki 

        CZWARTEK

        • dostaję przelew za 5 stokrotek – wysyłam zamówienie
        • odpowiadam na wiadomości wstępne: zamówienie na bukiet urodzinowy
        • poświęcam więcej czasu na uzupełnianie mojej „listy 100 osób” zarówno dla róż, jak i dla piwonii i stokrotek, oraz dla solenizantów 
        • uzupełniam statystyki 

        PIĄTEK

        • dostaję potwierdzenie przelewu na urodzinowy bukiet z 5 stokrotek
        • dwie osoby z postu na facebooku składają zamówienia: 1 róża i 2 piwonie – przesyłają potwierdzenie przelewu 
        • uzupełniam statystyki 

        SOBOTA

        • wysyłam kwiaty
        • poświęcam więcej czasu na uzupełnianie mojej „listy 100 osób” zarówno dla róż, jak i dla piwonii i stokrotek, oraz dla solenizantów
        • uzupełniam statystyki 

        NIEDZIELA

        WNIOSKI

        Akcja z solenizantami przyniosła mi najwięcej sprzedaży. W następnym tygodniu poświęcę jej więcej czasu, wysyłając więcej wiadomości do przyjaciół solenizantów. Uzupełnię moje wiadomości rekomendacjami od zadowolonych klientów, którzy się na to zgodzili. Zrobione przeze mnie na początku miesiąca założenie, że w każdym tygodniu zarobię 75 zł, musiałem zmodyfikować, gdyż w poprzednim tygodniu zrobiłem tylko 65 zł. Dlatego w tym tygodniu doprowadziłem do tego, że zarobiłem 80 zł, a to dlatego, że musiałem nadrobić zaległości z drugiego tygodnia. Za trzy tygodnie mojej pracy mam 145 + 80 = 225 zł. Kontynuuję moje zaplanowane działania.

        *Post na facebooku – jest tylko przykładem, jak masz działać na polu reklamy. Oczywiście działania reklamowe w social mediach powinny być wielopłaszczyznowe i opracowane strategicznie na każdy dzień. Z powodu niezmiernie szybkiego ewoluowania social mediów nie będziemy tego tematu omawiać, gdyż za miesiąc wszystko byłoby już nieaktualne.

        TYDZIEŃ czwarty, od 21 do 28 dnia

        CEL TEGO TYGODNIA TO ZAROBIĆ MINIMUM 75 zł

        W czwartym tygodniu robię listę osób kupujących róże, piwonie i stokrotki, koresponduję z osobami, którym wysyłam wiadomość A, B, C, a także z osobami, które otrzymały wiadomość D, sprzedaję wszystkim grupom docelowym, które stworzyłem w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym tygodniu zarówno w kwestii róż, piwonii, jak i stokrotek. DOKŁADAM DZIAŁANIA REKLAMOWE – umieszczam post z różami w social mediach i notuję osoby, które polubiły post. Następnie wysyłam wiadomość D do tych osób, które polubiły post z różami. Dokładam post z piwoniami w social mediach i notuję osoby, które polubiły post z piwoniami. Tworzę nową wiadomość (wiadomość E, która może być zbudowana na bazie już świetnie działającej wiadomości D) i zaczynam ją wysłać. 

        PONIEDZIAŁEK

        • kontaktuję się z klientami z pierwszego i drugiego tygodnia, którzy kupili u mnie kwiaty, w celu ponownego zamówienia
        • kontynuuję korespondencję ze wszystkimi osobami, które odpisały na moje wiadomości
        • kontaktuję się z osobami, które zgłosiły się do mnie z rekomendacji
        • kompletuję „listę 100 osób”, ale tylko tabelę z listą solenizantów na następny tydzień
        • umieszczam post z różami w social mediach 
        • uzupełniam statystyki 

        WTOREK

        • w ramach moich działań wspierających sprzedaż wysyłam stokrotkę każdej osobie, która mnie poleciła, jako podziękowanie (stokrotka jest najtańsza, dlatego ją wybieram)
        • piszę wiadomości do osób z „listy 100 osób” w trzech kategoriach: róże – 8 (wiadomość A), piwonie – 8 (wiadomość B), stokrotki – 15 (wiadomość C), oraz bukiety dla solenizantów – 20 (wiadomość F)
        • notuję osoby, które polubiły post z różami, i piszę do nich (wiadomość D)
        • wstawiam post z piwoniami w social mediach 
        • dostaję zamówienie na 5 róż jako bukiet urodzinowy, z polecenia
        • uzupełniam statystyki 

        ŚRODA

        • dostaję przelew za 5 róż – wysyłam zamówienie
        • odpisuję na wszystkie wiadomości, jakie dostaję
        • piszę do osób, które polubiły post z różami z tego tygodnia (wiadomość D)
        • notuję osoby, które polubiły post z piwoniami
        • uzupełniam statystyki 

          CZWARTEK

          • solenizant dziś otrzymuje kwiaty
          • kompletuję „listę 100 osób” kupujących róże, piwonie i stokrotki
          • uzupełniam tabelę z listą solenizantów na następny tydzień i zaczynam poszukiwania osób, które chcą im przesłać kwiaty
          • uzupełniam statystyki

          PIĄTEK

          • kontaktuję się z ofiarodawcą bukietu urodzinowego w celu upewnienia się, że wszystko świetnie się odbyło, i polecenia się na przyszłość
          • dostaję zamówienie od zadowolonego ofiarodawcy na kolejny bukiet urodzinowy 10 stokrotek
          • koresponduję z osobami, które polubiły mój post z różami i piwoniami
          • uzupełniam statystyki

          SOBOTA

          • dostaję dowód wpłaty za 10 stokrotek i wysyłam kwiaty
          • kompletuję „listę 100 osób”, ale tylko tabelę z listą osób kupujących róże, piwonie i stokrotki 
          • odpowiadam na wiadomości
          • uzupełniam statystyki

          NIEDZIELA 

          WNIOSKI

          Zupełnie przypadkowy pomysł z solenizantami przynosi mi najwięcej korzyści, a to dlatego, że pozyskuję nowych klientów i jestem polecany. Warto się na tym skupić. Posty na facebooku zabierają mi dużo czasu, muszę je lepiej rozpracować. Na założone na ten tydzień 75 zł zarobiłem 80 zł. Za akcję wspierającą sprzedaż, czyli wysyłkę stokrotek, zapłaciłem 45 zł. Za miesiąc mojej pracy mam 225 + 80 = 305 zł, poniesione koszty to 45 zł. W następnym miesiącu muszę lepiej zaplanować koszty przeprowadzanych akcji reklamowych.

           

          Dwa ostatnie dni – sprawdzam, kto będzie miał urodziny/imieniny/inne okazje, i proponuję bliskim tej osoby dostarczenie kwiatów w ich imieniu, a także kontynuuję korespondencję z klientami, którzy już u mnie zamówili kwiaty, proponuję im inne kwiatowe oferty. Udaje mi się także sprzedać 9 piwonii, co daje mi kwotę 45 zł i dzięki temu na koniec miesiąca mam moją założoną kwotę 300 zł dochodu.

          PODSUMOWANIE

          Pamiętaj o statystykach, bo są bardzo ważne i oczywiście wrócimy do nich w LEKCJI nr 3. Natomiast zobacz, jak z upływem czasu musisz zmieniać swoje działania, gdyż osoby, z którymi nawiązałeś telefonicznie bądź inną drogą kontakt, przysyłają Ci już odpowiedzi, i to te osoby są zawsze najważniejsze, dlatego miej na uwadze to, że im dalej będziesz w Twoim 30-dniowym wyzwaniu, tym mniej będziesz mieć czasu na szukanie i uzupełnianie „listy 100 osób”, gdyż zaczną do Ciebie wracać z pytaniami ludzie, którzy chcą uzyskać więcej informacji i którzy przez to będą Cię absorbować i zajmować Twój czas. Mogą to być, na przykład, klienci, którzy w pierwszym tygodniu się zastanawiali, a później doszli do wniosku, że chcą. Mądre zarządzanie czasem przynosi wielkie efekty, ponieważ nie tracisz z pola widzenia zainteresowanych zakupem. Należy prowadzić ciągłą ewidencję osób, tak aby w każdym momencie móc sprawdzić, co której jest potrzebne i na jakim etapie jesteś: czy ponownego kontaktu, czy dodania informacji, o które dana osoba prosi. I to jest bardzo czasochłonne zajęcie.

          Twoje działania będą mieć konsekwencję. Pamiętaj o nich, gdy będziesz planować tygodniowe i dzienne działania. Warto wracać do zadowolonych klientów, gdyż Ci już dobrze Cię znają i chętnie zrobią u Ciebie kolejne zakupy. Dlatego warto, abyś prowadził bardzo szczegółowe follow up współpracy z klientami. Wtedy będziesz wiedzieć komu i co i kiedy zaproponować.

          Zobacz, proszę, jak liczba wysłanych dziennie wiadomości się zmniejsza, bo masz coraz mniej czasu na szukanie nowych osób – i musisz również to wziąć pod uwagę, robiąc twoje plany dzienne. Wiedz, że im bliżej końca, tym mniej czasu będziesz mieć na uzupełnianie listy.

          Co do kwoty planowanej na następny tydzień – zostań przy 75 zł, mimo że w poprzednim tygodniu zarobiłeś 80 zł. Nadwyżka 5 zł zostaje Ci na wszelki wypadek, gdybyś w którymś z tygodni miał poślizg.

          Na przykładzie pierwszego tygodnia będziesz musiał zaplanować pozostałe tygodnie i działania, jakie zamierzasz podjąć. Pamiętaj o racjonalnym podchodzeniu do wyznaczonych sobie zadań i o tym, że każde zadanie wymaga czasu.

          Działając konstruktywnie na bazie realnie wyznaczonego celu, po 30 dniach zrealizujesz swój cel.

          Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, dlaczego sprecyzowanie mającego szanse realizacji celu jest bardzo ważne dla Twojego zdrowia psychicznego, zapraszam do mojego artykułu „DLACZEGO WYZNACZENIE SOBIE NIEREALIZOWALNEGO CELU WPŁYWA DESTRUKTYWNIE?”


          0 komentarzy

          Dodaj komentarz

          Avatar placeholder